Så här när det är den andra advent, så hade det passat bra med en, eller ännu bättre med två recensioner. För både Le Guin och Rand är utlästa men än finns det inte ens det minsta utkast till någon recension. Ikväll efter en helg med två dagars extrajobb, som jag visserligen bestämde själv att jag skulle åta mig och som trots allt var väldigt roligt att utföra, så finns det inte så mycket energi kvar.  Recensionerna kommer med andra ord dröja ett par dagar innan de blir klara. Kanske två, eftersom det råkat bli temat för detta inlägg.

Så en trött kväll vad annat kan passa bättre än att göra alla dessa (två) test som talar om vilken litterär person som man liknar.

Först ut är klassiker med Jane Austens karaktärer. Där blev jag lite förvånande Elisabeth Bennet men eftersom jag har min Mr Darcy i mitt liv, så känns det rätt passande ändå.

I am Elizabeth Bennet!

I nationalencyklopedins test blev jag Sherlock Holmes. Det kan jag bara tacka och bocka för, för herr Holmes är en av mina absoluta favoritkaraktärer.  Detta var det andra adventsmys jag kan bjuda på. Långt från glögg, pepparkakor och saffransbullar men eftersom de är tre, får de vänta tills nästa helg.

