För några veckor sedan såg jag filmatiseringen av svindlade höjder, en film som jag lite överraskande tyckte väldigt illa om. Nu har jag visserligen inte läst romanen så jag visste inte vad som var att vänta men att det skulle vara så tråkigt kunde jag inte föreställa mig. Om det är någon därute som läst boken eller som har sett filmen så vore det roligt att höra vad jag har missuppfattat.

Till skillnad mot svindlande höjder, så har jag läst Jane Eyre. Jag har inte sett någon annan filmatiseringen av boken så jag har inget att jämföra med eller mot men den ger ändå en bra bild av Jane Eyre, hennes liv och öde som bjuder på två timmars god underhållning.

Svindlande höjder:
cyniskt maktspel, besatt begär och ett iakttagande som ger stalker-, och kontroll-vibbar
Läst boken? Nej och blir inte så peppad på att göra det

Jane Eyre:
styrka, integritet och kärlek
Läst boken? Ja och vill läsa om den nu efter att ha sett filmen

 

 

 

 

 

