Det råkade bli en lång påskpaus här på bloggen men jobb och en förkylning som aldrig tycks bryta ut har gjort att det känts som om jag gått på sparlåga ett tag nu men fasen om det inte skulle vända nu/snart.  Påsken blev en bra ledighet även om det inte blev många sidor lästa, istället fastnade jag i min stickning, varav resultatet skymtas på bilden.

Lite mer bokrelaterat blev det i alla fall på bokmässan som jag besökte förra helgen. Jag har tidigare gett uttryck för min skepsis för mässor, oavsett dess inriktning så utgångsläget var kanske inte det bästa. Förutom flera bokförlag och antikvariat var även flera organisationer på plats som gjorde reklam för sina aktiviteter. Så det var många som pockade på uppmärksamhet, vissa mer än andra. Personligen uppskattar jag att få gå i lugn och ro och inte behöva ducka för mer eller mindre välvilliga försäljare/föreningsvärvare etcetera.

Mässan hade ett gediget program men det var ingenting där som lockade, inte heller någon av alla de boksigneringar som var. Å andra sidan kan jag inte komma på vem jag skulle vilja få en bok signerad av. Bokmässan för någon som är svårflörtad bjöd inte på så mycket, så jag är osäker på om jag kommer att återvända.

