Bonniers vegetariska kokbok & Literary Knits

Ny vecka och passande nog kom det idag även ett bokpaket med posten. Där i fanns den tunga Bonniers vegetariska kokbok med vilken jag hoppas att jag ska få tillbaka lusten för att laga mat. Efter en snabb genombläddring så ser den väldigt bra ut och den ägnar tack och lov ingenting åt näringslära eller radar upp argument för att äta vegetariskt, så som det verkar vara kutym att det ska vara i vegetariska kokböcker.

Literary Knits har nämnts lite här och där men jag har inte sett så många recensioner av den men eftersom jag a) gilllar att läsa och b) gillar att sticka, så kändes denna som ett roligt om än kanske inte ett så nödvändigt köp. Efter att ha bläddrat igenom den så är jag inte helt övertygad, idén var nog roligare än själva utförandet.

Uppdatering: Efter att ha läst mer i Literary Knits så blir betyget än lägre. Detta på grund av att hon rekommenderar att man skarvar ihop garntrådarna med en knut. Hon skriver visserligen att den blir nästan osynlig men knutar är inget som man ska ha i sin stickning, då de har en tendens att krypa fram och lägga sig på utsidan av stickningen. På Garnstudions hemsida finns det en bra video som visar hur man fogar ihop två trådar på ett bra sätt.

