Seriesommar

Fastän jag läser en del serier så är det sällan som jag recenserar dem. Även om jag under året har börjat skriva mer om serier, så känner jag att jag ofta bara skriver om de som är bra. Därför tänkte jag att ha en seriesommar här på bloggen vilket kommer att innebära att jag kommer att läsa och recensera sådant som annars inte hade blivit uppmärksammat. Trots detta så kommer jag att välja med viss omsorg det vill säga jag kommer inte att läsa sådant som jag inte har något som helst intresse av och sådant som lätt hittas på andra bokbloggar.

Men räds ej, lite vanlig litteratur kommer att dyka upp och enligt traditionen så blir det några dystopier även denna sommar.

För någon vecka sedan fick jag finmail från Swedish Zombie med en länk till Bländverk som är en svensk skräckantologi. Gratis att ladda ner och läsa, så den finns nu på min läsplatta. Jag är ingen stor konsument av skräck men det jag har läst hittills har varit imponerande.

