The Voyeurs

Titel: The Voyeurs
Författare: Gabrielle Bell
Utgivningsår: 2012

Tanken med min seriesommar var att jag skulle läsa lite mer och inte minst lite andra serier än vad jag vanligtvis gör. Problemet kommer bara när jag ska skriva om den, för även om en del (läs många) har varit ok, så har jag aldrig fastnat så där helhjärtat för någon av dem. Vilken får till följden att recensionerna har blivit något av en mara att få ihop, för hur skriver man något konstruktivt om böcker som mest känns som en axelryckning och än värre när de inte ens blir utlästa?

The Voyeurs är en serie som hamnar i den senare kategorin och det på grund av att jag blir så uttråkad av att läsa om vad Bell gör och det hon inte kan ta sig för att göra i sin vardag. Hon åker till Japan och Frankrike, hon träffar vänner och bråkar med sin pojkvän, lämnar in sin dator på reparation och mycket mycket mer som jag inte ids att ta reda på för halvvägs in i boken ger jag upp och slutar läsa. Kanske kan den här berättelsen vara intressant för den som läst och har en relation till Bell och hennes skapande, något som jag inte har. Eller bara för den som gillar vardagsserier där ingenting egentligen händer.

Teckningarna fungerar väl med berättelserna och det är kul att Bell använder sig av en sprakande färgskala men bilderna i sig lyfter aldrig berättelsen. Layouten består även av rutor efter serierutor, så rent layoutmässigt är det klassiskt upplägg för en pratig serie som detta ändå är.

The Voyeurs - tecknarstil

