Automated_External_Defibrillator_(symbol).svg

Då jag under en längre tid har varit dålig på att uppdatera bloggen, så känns det nu som att det var hög tid i att få lite liv i den igen. För även om den senaste tidens läsning har bjudit på en hel del spännande nya läsupplevelser, så har jag inte haft varken ork eller lust att skriva om böckerna jag läst. Lågspänning är ordet som bäst beskriver läget för tillfället.

Annars domineras läsningen just nu av Anne Applebaums The Iron Curtain, vars svenska utgåva fick fina recensioner i P1. Det kommer även att bli mer ryskt framöver för med presentkort på fickan så blev det idag ett inköp av Svetlana Aleksijevitjs Bön för Tjernobyl: krönika över samtiden (mitt stalltips är för övrigt att facklitteratur är det nya svarta). Aleksijevitjs pocketutgåva av Kriget har inget kvinnligt ansikte, som jag recenserade här, ger jag gärna bort till den som känner sig hågad att läsa, då jag har uppdaterat mitt exemplar till den inbundna versionen. Lämna bara om kommentar om du vill hänga på den svarta trenden. Aleksijevitjs Tiden second hand, är för övrigt ett hett julklappstips, ifall den där rödklädda mannen med stort skägg som dyker upp i juletid – skulle läsa detta.

