Glad påsk

Kanske kan det tyckas som en uppenbar oxymoron att så här i påsktider när förmodligen massvis med godis kommer att inmundigas, göra en koppling mellan socker och hälsa. Fast till saken hör att påskläsningen i år likt förra året varken kommer att innehålla mord eller blod och att böckerna som är dedikerade till helgens läsning har ursprung ur något nyttigt och bra.

Först ut blir Hester Brownes The Vintage Girl, som rätt och slätt är chicklitt. Inget jag läser så ofta och något som jag än mindre recenserar här på bloggen. Hur som helst så är detta något jag skämmer bort mig med efter att ha sprungit i trappor.

Städa kanske inte alla gånger är det allra roligaste man kan ägna sig åt men humörhöjande är det när jag hittade flertalet stämpelkort från Pocket Shop och inser att tillsammans så kan jag gå och hämta en gratis pocket. Även denna gång blev det lättsam underhållning i form av Läsarna i Broken Wheel rekommenderar.

Fast ingen sockerstinn helg är komplett utan insulin så därför finns bland annat Alan Bissets The Incredible Adam Spark med i läsplattan.  Bisset var en oväntad upptäckt och nu är det dags att läsa något mer av denna skotte.

Trevlig helg och läs på.

