I kroppen min

Rubriken för detta inlägg känns kanske lite ovanligt för varken mord eller blod är speciellt förekommande på denna blogg av en rad olika anledningar men idag så kändes rubriken berättigad.

Tack vare Spanarna i P1, så fick jag reda på att det idag den 14:e juni är internationella blodgivardagen. Att lämna blod är något som jag ganska nyligen har börjat med och eftersom det var länge sen sist, så gjorde jag nu slag i saken och begav mig till blodcentralen vid Hötorget här i Stockholm. Personalen där är alltid lika trevliga och omtänksamma och det känns bra att kunna bidra med en sån liten sak som för någon annan gör en stor skillnad. Att sedan få en pocketbok som belöning känns som en bonus. Valet föll på Kristian Gidlunds I kroppen min, som förmodligen kommer ett bli en tårbok.

