Det har varit rätt tyst och trist den senaste tiden så det har inte funnits varken ork eller lust till att skriva mer eller mindre intressanta inlägg, för att inte nämna de recensioner som har blivit liggande och som jag känner dåligt samvete över. Så fick jag det konkreta tipset om att göra roliga saker för att samla kraft, så detta inlägg är en direkt följd av den uppmaningen.

The City of the Edge of ForeverThe City on the Edge of Forever är det Star Trek-avsnitt som väldigt många ser som ett av de absolut bästa. Nu ges det ut i serieformat och även om jag inte gärna varken köper eller läser lösnummer så kunde jag inte motstå att införskaffa nummer 5. Detta på grund av det otroligt vackra omslaget. Färgerna och speciellt hur de har lyckats med att inkorporera både universum och Enterprise i Ediths hår gör att det här är ett av de vackraste omslagen jag har sett på väldigt länge.

Ett annat omslag som är en fröjd att titta på är Sandman Overture #3 Special Edition. Här får texten ett minimalt utrymme och istället så tar bilden bokstavligen upp större delen av utrymmet. Ett extra plus, som tyvärr inte framkommer här, är att de har lagt på ett blank parti på vissa utvalda ställen. För att skapa fler mönster i mönstret och lyfta fram Sandman på ett smart sätt. Det lustiga är att en stor anledning till att jag inte har läst den ursprungliga Sandman-sviten är att jag inte klarar av varken teckningarna eller färgläggningen men nu till den nya omgången så blev jag så fascinerad av omslaget att även denna fick följa med hem.

Sandman Overture #4 Special EditionSom vanligt är det bara att klicka på bilderna för att få upp dem i större format.

