Chineasy

Lagom till att det har fallit lagom mycket snö och gjort landskapet så där vykortsvackert som man önskade att det istället hade varit till jul, så känner jag mig rätt trött på vintern, fastän den knappt har börjat. Istället längtar jag efter vår och att få resa bort, gärna dit där det inte finns någon snö (läs blivande slask).

Så ikväll blir det en resa till Kina genom dagens inköp av Chineasy, som jag tack vare ett presentkort kunde kosta på mig fastän jag inte har några som helst ambitioner att lära mig kinesiska. Att den är vacker är en stor anledning till att jag inhandlade den, se bara bilden nedan. Ikväll blir det även vegetarisk Mapo dofu med härligt tungdomnande sichuanpeppar.

Nu gäller det bara att lista ut hur fredagsmys översätts till kinesiska. Någon som vet?

Chineasy

